torsdag 18 september 2014

Min först Intryck

I dag diskuterade vi vad första kapitlet handlade om och varför boken börjar så.

Vi lärde oss lite om Zlatans liv. Den viktigaste punkten i kapitel ett var Zlatans konflikt med sin tränare och hur Zlatan hanterade konflikten. I gruppen ställde vi flera frågor:

Blev Zlatan orättvist behandlad eller var Zlatan en "bad boy"? Vad tycker Guardiol aom v Zlatan? Vi kom överens att Zlatan har ett stort ego och attityd. Var journalisten rätt att Zlatan var ett problembarn och hade fel på karaktären. Det finns många frågor första kapitalet väcker men vi måste läsa mer att vet vad är sanningen.

Min först intryck av Zlatan är vad du se är vad du gå. Med hans tränare, Guardiola, och trycket från hans team, börjar Zlatan att bråkar med sig själv om vem är Zlatan. Vi lära oss att Zlatan är en berömd fotboll spelare och hans team betalade många pengar för honom. Men Zlatan känner sig att han få inte spela tiden han förtjänade och att spänningen mellan Zlatan och Guardiola är ökande. Det verkar att Zlatan har en bra relation med hans fru och barn. Zlatan verkar också att vara stolt över var han växter upp.

Jag vet ingenting om Zlatan och hans liv eller hans fotboll karriär. Från början av boken, är Zlatans berättelse intressant och gör mig nyfiken. Jag har många frågor om hans liv och ser fram emot läser mer.

1 kommentar:

  1. Du kommer att få veta mer om Zlatan. Det kommer vi alla att få göra. Ska bli spännande att följa era diskussioner.

    SvaraRadera