onsdag 10 september 2014

Första intryck

Efter två veckor, är jag mycket glad med min ny klass. Jag har mycket bra lärare och klasskamrater! De hjälp mig ofta och vi arbetar tillsammans varje dag. Den senaste veckan, diskutera vi om lässtrategi vilka betyder vi tar tid att tänka mer om en berättelse. När vi tittar på en boks omslag, kan vi börja att tänka vad boken är om. Vi kan gissa vem ska vara en huvudperson, vad han/hon ska göra, etc. Det är fantastik uppgift att lära mer svenska och pratar om olika om ämnen. Jag blir frustrerad ofta för att jag har så mycket tankar men jag har inte orden för att uttrycka dem än. Men jag vet att jag måste fortsätta att försöka!

1 kommentar:

  1. jag tycker att det var bra och nyttig lektion,Vi tänkte mycket för att hitta lämpliga orden med rätt grammatik och äntligen hade vi det lysande resultat som vi sammanfattade berättelse boken till en kort saga. Jag tor att vi gjorde vårt bästa

    SvaraRadera