måndag 13 oktober 2014

Jag är Zlatan - Kapitel 2 & 3

Där var fyra av oss att diskutera dessa kapitel: Najib, Fatima, Alexis, och jag. Vi pratade genom a tidslinje for Zlatans liv och vad hade hänt. Najib och Fatima pratar bra svenska så att de hjälpa mig lära mig mer. Det var uppenbart Zlatan hade svårt barndom med en instabil familjelivet. Fatima berättelse hur hon flyttade mycket när hon var ugn och kunde relatera till Zlatan. Efter pratade vi om vad vi läste, berättade vi om vad vi tänkte var intressant.

Jag tror där var två meningar att visade Zlatans perspektiv. "Man behövde en tuff attityd i Rosengård." Kanske här kan vi se den attityd av överlevnad. Zlatan växte upp behöver till beror på sig själv. "Vi från Balkan är hårda." Denna meningar sa till mig Zlatan är stolt och skyddande av sin familj.

Nu vi har lite bakgrund av Zlatans live, är jag nyfiken att lära hur hans fotbolls karriär började.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig Sarah där ibland behöver man en tuff attityd för att visa/klara sig själv i livet och jag tror att Zlatan var en av de. Han är en stark person som klarade allt vad som han ville under de svårligheterna i hans liv, han är ju en vinnare.

    Jag tycker också att du pratar bättre och bättre varje dag och har många nya underbara tänker :)

    SvaraRadera